Merhaba Misafir

İlköğretim Okulları 3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders İçeriğinin Öğretmen Görüşlerine Göre, Kültürel Değerlere Uygunluk Düzeyi (Standart Belirleme - Erzurum İl Örneği

PDF

Bu arastirmanin temel amaci; ilköğretim okullarinda uygulanan üçüncü sinif Hayat Bilgisi dersi programinin içerik bakimindan, öğretmengörüslerinegöre analiz_ edilerek, hayat bilgisi dersine yönelik standartları olusturmaktir. Bu amaci gerçeklestirmek için, öncelikle yapilan literatür taramasi sonucu olusturulan hayat bilgisi dersi içerik standartlari anketi, ögretmen görüslerine day ali olarak gelistirilmis ve standartlar faktör yüklerine göre gruplanmiştir. Gelistirilen içerik standartlari anketi ile ögretmen görüslerine dayali olarak, hayat bilgisi dersi içerik standartlarinin; kültürel degerlere uygunluk düveyi ve içerikte(ders kitabinda) yer alma düveyi arastirilmistir. Arastirmada tarama modeli kullanilmistir. Arastirmanin örneklemini, çalisma evrenini olusturan Erzurum ili sinirları içinde yer alan 70 ilkögretim okulundan tesadüfi örnekleme ile seçilen 36 ilkögretim okulunda görev yapan 533 ögretmen olusturmustur. Geri dönüsü saglanan 374 tane içerik standartlari anketinden elde edilen veriler, bilgisayarda SPSS istatistik programi yardimiyla frekans, yüzde, Khikare teknikleri kullanilarak çözümlenmistir. Anlamlilik testlerinde ? :0.05 düzeyi esas alinmistir. Elde edilen verilerin degerlendirilmesi sonucunda ögretmenlerce, gelistirilen içerik standartlari; kültürel degerlere uygunluk düzeyi bakimindan %98.9 oraninda desteklenmis; ancak bu standartlarin içerikte (ders kitabinda) yer alma düzeyi 14.6 oraninda desteklenmiştir. Ögretmenlerce, standartlarin içerikte (ders kitabinda) %85.4 oraninda yer almadiğina karar verilmiştir.

Yayınlandığı Kaynak : International Journal of Human Sciences
  • Yıl : 2004
  • Cilt : 1
  • ISSN : 2458-9489
  • Sayı : 2
  • eISSN : 1303-5134
  • Sayfa Aralığı : 0-0
  • IO Kayıt No : 41896
  • Yayıncı : J-Human Sciences