Merhaba Misafir

Dış mekânda cam heykel ve tasarım uygulamaları

PDF

Cam icat edildiği yıllardan beri hep cazibesini korumuştur. “5000 yıllık cam tarihi süreci içinde cam dekoratif potansiyeli ile hep istismar edilmiştir, fakat camın endüstriyel malzeme olarak kullanımı 1960’lara kadar asla değişmemiştir. Harvey K.Littleton erimiş cama daha özel bir yol bulunup bulunamayacağını sorgulamıştır. Camın sanatçıların malzemesi olarak mümkün olabilirliği düşüncesi Littleton’ın bütün yaşamını aldı. Onun başlangıçtaki araştırmacı düşünceleri camın artistik potansiyeli için bir devrim olmuştur.”[1] Bu düşünce sonrası Amerika’da doğan “Studio Glass Movement (Stüdyo Cam Hareketi)” ile cam sanatında yeni bir dönem başlamış oldu. Harvey K.Littleton ve California çömlekçi Peter Voullkos 1958 de Amerika’da sıcak cam denemelerine başladılar birkaç yıl sonra Littleton Wisconsin Madison Üniversitesinde cam eğitim programını hazırladılar. ilk öğrencileride Dale Chihuly, Marvin Lipofsky ve Fritz Dreisbach oldular. Bu hareket ile camın işlevsellik ve gelenekselliğinden ziyade cam sanatında artistik ve heykelsi özgün formlara yöneldiler. Stüdyo cam hareketi hızla Avrupa, Avustralya ve As ya ülkelerine hızla yayıldı. Cam malzemesinin ilgi çekici yönü onun şeffaflığı ışık geçirgenliği ve dayanıklılığıdır. Günümüzde cam sanatının popülerliği cam heykel ve tasarım alanında yoğunlaşmıştır. “Bugün cam, uluslararası sanat dünyasının ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Cam sanatçıları, yeni formlar, malzemenin yeni kombinasyonları ve yeni fikirlerle sürekli keşfetme heyecanı ile iyi bir gelecek vaat etmektedirler.”[2] Dış mekânda yapılan cam heykel ve tasarımlar bunun en güzel kanıtlarıdır.

Yayınlandığı Kaynak : 9. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu
  • Yıl :2015
  • ISBN : 9786056517495
  • Sayfa Aralığı : 203-211
  • IO Kayıt No : 938
  • Yayıncı : Eskişehir Tepebaşı Belediyesi