Merhaba Misafir

Şalomada cam şekillendirmeye üç farklı yorum

PDF

Şaloma kullanılarak cam şekillendirme, LPG gazının oksijen ile yakılması sonucu oluşan alevin önünde camın ergitilmesi temeline dayanır. Şalomada cam şekillendirme yöntemi ilk olarak laboratuvar malzemelerinin yapımında kullanılmıştır. Günümüzde açık alevde (şalomada) cam şekillendirme, birçok cam sanatçısının tercih ettiği bir yöntemdir. Açık alevde şekillendirmede, farklı çapta cam çubuklar ve içi boş cam borular kullanılmaktadır. En önemli açık alevde cam şekillendirme yöntemleri arasında, ekleme, serbest üfleme, kalıp içerisine üfleme, mandrel üzerinde şekillendirme ve içi boş mandrel üzerinde üfleme yer almaktadır. Bunun yanı sıra, sıcak cam şekillendirme yöntemlerinden uyarlanmış, minyatür pipolar yardımı ile cam üfleme yöntemi de, açık alevde cam şekillendirme yöntemleri arasında yer almaktadır. Günümüzde cam sanatçıları, çeşitli cam şekillendirme yöntemlerini ve bu yöntemlerin birlikteliğinden oluşan yorumlamalarını ustalıkla gerçekleştirmektedirler. Şalomada şekillendirme yöntemi ile eser üreten cam sanatçılarından Ryoko Miyashita, Esin Küçükbiçmen ve Tuğba Ünsal’ın farklı yorumlamalarına bu araştırmada yer verilmiştir. Ryoko Miyashita, alçıdan iç kalıp kullanarak üzerine cam sarma/yerleştirme, Esin Küçükbiçmen, cam çubukları ergitip birbirine ekleme (kaynak), Tuğba Ünsal, mandrel üzerinde şekillendirme yöntemi ile özgün formlar oluşturmaktadır. Şalomada cam şekillendirme yöntemini kullanarak farklı yorumların geliştirilmesi, cam sanatının zenginleşmesine katkı sağlamaktadır.

Yayınlandığı Kaynak : 9. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu
  • Yıl :2015
  • ISBN : 9786056517495
  • Sayfa Aralığı : 141-158
  • IO Kayıt No : 934
  • Yayıncı : Eskişehir Tepebaşı Belediyesi